W czerwcu 2021 r. wystosowano pierwsze decyzje o umorzeniu subwencji finansowej przyznanej w ramach Tarczy Finansowej 1.0 PFR na ochronę rynku pracy oraz zapewnienie firmom płynności finansowej w okresie zakłóceń w gospodarce.
We wcześniejszych artykułach informowaliśmy Państwa o tym jak rozliczyć subwencję poprzez system elektroniczny banku oraz o decyzji Rządu o zaniechaniu poboru podatku od umorzonej części subwencji.
Jak księgować umorzenie części otrzymanej subwencji od PFR?
Księgi rachunkowe
W podmiotach prowadzących pełną księgowość wartość umorzonej subwencji zostanie przeksięgowana pod datą wydania decyzji na konto pozostałych przychodów operacyjnych.
Umorzenie części subwencji:
WN 240 – Pozostałe rozrachunki – Rozrachunki z PFR subwencja finansowa
MA 760 – Pozostałe przychody operacyjne
Spłaty nieumorzonej części subwencji w ratach:
WN 240 – Pozostałe rozrachunki – Rozrachunki z PFR subwencja finansowa
MA 130 – Rachunek bankowy
Księga Przychód i Rozchodów
U podatników prowadzących PKPiR nie wprowadzamy zapisów o umorzeniu subwencji. Subwencja nie podlega opodatkowaniu.
Kompletujemy dokumentację, przechowujemy ją oraz spłacamy raty.
Zaniechanie poboru podatku nastąpiło na mocy:
Rozporządzenie Ministra finansów, funduszy i polityki regionalnej z dnia 16 lipca 2021 r., Poz. 1316 wydana 19.07.2021