Księgowanie umorzonej subwencji PFR w 2021

W czerwcu 2021 r. wystosowano pierwsze decyzje o umorzeniu subwencji finansowej przyznanej w ramach Tarczy Finansowej 1.0 PFR na ochronę rynku pracy oraz zapewnienie firmom płynności finansowej w okresie zakłóceń w gospodarce.

We wcześniejszych artykułach informowaliśmy Państwa o tym jak rozliczyć subwencję poprzez system elektroniczny banku oraz o decyzji Rządu o zaniechaniu poboru podatku od umorzonej części subwencji.

Jak księgować umorzenie części otrzymanej subwencji od PFR?

Księgi rachunkowe

W podmiotach prowadzących pełną księgowość wartość umorzonej subwencji zostanie przeksięgowana pod datą wydania decyzji na konto pozostałych przychodów operacyjnych.

Umorzenie części subwencji:

WN 240 – Pozostałe rozrachunki – Rozrachunki z PFR subwencja finansowa

MA 760 – Pozostałe przychody operacyjne

Spłaty nieumorzonej części subwencji w ratach:

WN 240 – Pozostałe rozrachunki – Rozrachunki z PFR subwencja finansowa

MA 130 – Rachunek bankowy

Księga Przychód i Rozchodów

U podatników prowadzących PKPiR nie wprowadzamy zapisów o umorzeniu subwencji. Subwencja nie podlega opodatkowaniu.

Kompletujemy dokumentację, przechowujemy ją oraz spłacamy raty.

Zaniechanie poboru podatku nastąpiło na mocy:

Rozporządzenie Ministra finansów, funduszy i polityki regionalnej z dnia 16 lipca 2021 r., Poz. 1316 wydana 19.07.2021

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

Najnowsze wpisy

Zapraszamy do kontaktu!

Skontaktuj się z nami, jeśli masz jakieś pytanie lub chcesz porozmawiać na temat księgowości w swojej firmie.
Usługi