Teczki osobowe pracowników zawierają dokumenty z okresu przed zatrudnieniem, w czasie trwania stosunku pracy oraz po jego zakończeniu, a także informacje o otrzymanych przez pracownikach karach porządkowych.
Część A – przed okresem zatrudnienia
- świadectwa pracy z poprzednich zakładów pracy,
- świadectwa ukończenia szkoły,
- dyplomy ukończonych kursów, szkoleń, certyfikaty posiadanych kwalifikacji,
- kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- skierowanie na badanie lekarskie,
- orzeczenie lekarskie.
Część B – w czasie trwania stosunku pracy
- kwestionariusz osobowy pracownika,
- umowa o pracę,
- informacja o warunkach zatrudnienia u pracodawcy nieposiadającego regulaminu pracy,
- informacja o równym traktowaniu,
- klauzula przetwarzania danych RODO,
- oświadczenie o korzystaniu z uprawnień rodzicielskich,
-PIT-2,
- oświadczenie o zastosowaniu podwyższonych kosztów uzyskania przychodów (dla pracowników mieszkających poza miejscowością wykonywania pracy),
- zaświadczenie o odbytym szkoleniu wstępnym BHP,
- oświadczenie o zapoznaniu się z obowiązującymi przepisami,
- oświadczenie o przekazywaniu wynagrodzenia na rachunek bankowy,
- inne dokumenty zawierane w trakcie trwania stosunku pracy.
CZĘŚĆ C – rozwiązanie stosunku pracy
- rozwiązanie umowy o pracę np. porozumienie stron czy wypowiedzenie,
- świadectwo pracy + informacja o okresie przechowywania akt dla zatrudnionych.
CZĘŚĆ D- kary porządkowe
Służy do ewidencji kar porządkowych. Daną karę usuwa się po roku nienagannej pracy.
Pozostałe dokumenty do skompletowania od pracownika:
- Informacja dotycząca Pracowniczych Planów Kapitałowych,
- Oświadczenie o ewidencjonowaniu na kasie fiskalnej,
- Wniosek o zgłoszenie członków rodziny do ubezpieczeń,
- Oświadczenie o niestosowaniu ulgi dla klasy średniej,
- Oświadczenie niepozostawaniu w innym zatrudnieniu do celów naliczania składek Funduszu Pracy